Eveniment

Recenzie> PSIHANALIZA CAZURILOR LIMITĂ

Data: 2007-01-15

PSIHANALIZA CAZURILOR LIMITĂ, André Green Trei, 2006, 480 p., 29,90 RON

André Green reprezintă pentru psihanaliza mondială contemporană o referinţă majoră. Originea lui cosmopolită conferă operelor sale o deschidere internaţională şi interdisciplinară şi un eclectism intelectual. În conversaţiile cu Manuel Macias (Un psychanalyste engagé, p. 95, Calmann Levy, Paris, 1994), Green mărturiseşte că „după dificila constrângere a activităţii de psihanalist, recurgerea la activitatea intelectuală oferă relaxare“. Cele 11 studii incluse în „Psihanaliza cazurilor limită“ reflectă acest joc relaxat al gândirii având la bază rigoarea profesională a practicii psihanalitice. André Green s-a străduit întotdeauna să arate cum psihanaliza nu se mai poate mulţumi, în practică sau teorie, numai cu recursul la „modelele“ freudiene. Dacă Freud a propus ca scop al psihanalizei o încercare de dominaţie a conştientului asupra inconştientului, Green sugerează că un bun rezultat al acestui proces ar putea fi „utilizarea cât mai creativă a coexistenţei lor“. Totodată el a deschis căi noi de abordare a afectului şi a patologiei narcisice. Studiile prezente în acest volum permit înţelegerea cazurilor-limită, din ce în ce mai des întâlnite în clinica actuală. Aceste cazuri se situează între nevrozele clasice şi psihozele dovedite: la frontieră. Căci „limită“ desemnează faptul că linia fragilă care desparte interiorul de exterior, Eul de Altul, este nesigură. De aici, o perturbare a identităţii personale, un dureros sentiment de vid, o aspiraţie spre nimic. Se recunoaşte în aceste studii constanta preocupare a autorului de a integra teoretizarea personală în marile curente ale psihanalizei contemporane.

ELENA VINTILESCU

Sursa: (LMD nr.6) < inapoi

| | 22 | 24 Fun | Adevărul literar şi artistic | Adevărul | Almanah alternative spirituale 2005 | Avantaje | Azi | Beau Monde | Business Magazin | Can-Can | Cațavencii | Ce se întâmplă doctore | Cotidianul | Cronica română | Cultura | Cuvântul | Dilema Veche | Dilemateca | Editura Trei vă semnalează | Evenimentul Zilei | Femeia | Formula AS | Gazeta Sporturilor | Gândul | Good Food | HotNews.ro | Jurnalul Naţional | Kamikaze | Le Monde Diplomatique | Les Nouvelles Estehétiques | Libertatea | Libertatea pentru femei | Lumea | Observator cultural | Observatorul medical | Playboy | Psyhologies | Puterea | Q Magazine | Realitatea TV | Revista Tomis | Ring | Romania Libera | România literară | Suplimentul de cultură | Ştiinţă şi tehnică | Tabu | Tango | Televiziunea Română | The One | Time Out | TV Mania | Viaţa medicală | VIP | Ziarul de duminica | Ziarul Finaciar | Ziua |

Produs adăugat cu succes în coș

X
CONTINUĂ CUMPĂRĂTURILE FINALIZEAZĂ COMANDA