Eveniment

Recenzie> CARTEA GESTURILOR EUROPENE

Data: 2007-01-15

CARTEA GESTURILOR EUROPENE, Peter Collett Colecţia Psihologie Practică, Editura Trei 312 pag.

De ce în ţări ca Grecia, Italia şi Spania localnicii nu respectă regulile de circulaţie rutieră, de ce francezii se parfumează mai mult decât alţi europeni şi de ce englezii consideră drept inadecvată exteriorizarea emoţiilor, de ce nordicii sunt mai distanţi în stabilirea relaţiilor, în timp ce mediteraneenii se împrietenesc mai uşor – sunt numai câteva dintre întrebările al căror răspuns este expus pe larg în cartea de faţă. „Cartea gesturilor europene“ face o analiză comparativă a asemănărilor şi deosebirilor dintre europenii de diferite naţionalităţi, în ceea ce priveşte limbajul, obiceiurile, mentalităţile şi comportamentele pe care aceştia le adoptă în situaţii de viaţă cotidiene. Într-o manieră care face apel la rigoarea spiritului ştiinţific, autorul analizează metodic aspecte referitoare la felul în care oamenii obişnuiesc să se adreseze, să gesticuleze, să gândească şi să se comporte în anumite situaţii. Problemele abordate sunt minuţios documentate istoric, recursul la numeroase repere culturale fiind unul dintre instrumentele principale folosite de autor în căutarea explicaţiilor pentru substratul psihologic al atitudinilor umane aduse în discuţie. Cartea de faţă este o lucrare complexă, care surprinde majoritatea aspectelor verbale şi nonverbale care apar în relaţiile dintre oameni, analizate atât istoric, cât şi transcultural, de la o naţionalitate la alta. În încercarea de a descifra semnificaţia anumitor gesturi, uneori atât de diferită de la o ţară la alta chiar şi în cadrul restrâns al culturii europene, autorul coboară adânc în istorie explorând o multitudine de direcţii, care converg mai apoi către prezent într-o explicaţie coerentă, expusă într-un stil concis şi clar. Argumentaţia este bazată pe evidenţe istorice bine documentate, corelate ingenios cu date statistice extrase din studii de piaţă de dată recentă. Autorul pune faţă în faţă obiceiuri culturale diferite, unele dintre ele surprinzătoare pentru mulţi dintre noi, sesizează cu fineţe o serie de aspecte care de multe ori pot trece cu uşurinţă neobservate, şi oferă explicaţii bine argumentate pentru substratul psihologic ascuns al multora dintre conduitele umane. Cartea are o valoare practică evidentă – furnizează informaţii esenţiale despre diferite naţiuni europene, care ne ajută să înţelegem mai bine specificul psihologic fiecăreia dintre ele. „Cartea gesturilor europene“ constituie un instrument excelent pentru recadrarea semnificaţiilor pe care suntem obişnuiţi să le acordăm, în consens cu propria educaţie şi cultură, şi făcând abstracţie de cele mai multe ori de cadrul cultural de referinţă din care provin respectivele obiceiuri şi atitudini. Peter Collett este doctor în psihologie şi a fost pentru mulţi ani unul dintre membrii echipei de conducere a Departamentului de Psihologie Experimentală de la Oxford University. Autor a numeroase cărţi şi articole de psihologie, Peter Collett este cunoscut pentru cercetările sale privind limbajul corpului în diferite culturi, dar şi pentru cele referitoare la audienţele tv.

MIRELA TÎRLIE

Sursa: (LMD nr.8) < inapoi

| | 22 | 24 Fun | Adevărul literar şi artistic | Adevărul | Almanah alternative spirituale 2005 | Avantaje | Azi | Beau Monde | Business Magazin | Can-Can | Cațavencii | Ce se întâmplă doctore | Cotidianul | Cronica română | Cultura | Cuvântul | Dilema Veche | Dilemateca | Editura Trei vă semnalează | Evenimentul Zilei | Femeia | Formula AS | Gazeta Sporturilor | Gândul | Good Food | HotNews.ro | Jurnalul Naţional | Kamikaze | Le Monde Diplomatique | Les Nouvelles Estehétiques | Libertatea | Libertatea pentru femei | Lumea | Observator cultural | Observatorul medical | Playboy | Psyhologies | Puterea | Q Magazine | Realitatea TV | Revista Tomis | Ring | Romania Libera | România literară | Suplimentul de cultură | Ştiinţă şi tehnică | Tabu | Tango | Televiziunea Română | The One | Time Out | TV Mania | Viaţa medicală | VIP | Ziarul de duminica | Ziarul Finaciar | Ziua |

Produs adăugat cu succes în coș

X
CONTINUĂ CUMPĂRĂTURILE FINALIZEAZĂ COMANDA