Eveniment

Recenzie> 10 ABORDĂRI PSIHOTERAPEUTICE ALE DEPRESIEI

Data: 2007-01-15

10 ABORDĂRI PSIHOTERAPEUTICE ALE DEPRESIEI, Dietmar Stiemerling Trei, 2006, 19, 90 RON

Conform studiilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, cinci procente din populaţia lumii suferă de depresie şi cifrele sunt în creştere în ultima perioadă de timp. Depresia afectează persoane din toate mediile sociale şi toate grupele de vârstă. Apărarea depresivă este o predispoziţie de reacţie înnăscută care apare în situaţii deficitare cu funcţia de a respinge un şoc ameninţător, numai că, în anumite cazuri, ea semnalează existenţa unor drame psihice profunde. Cartea psihologului şi psihanalistului Dietmar Stiemerling aduce o punere în ordine şi o clarificare terminologică în cadrul teoriilor psihologiei abisale. În primul capitol se face o scurtă trecere în revistă a simptomelor şi a grupărilor simptomatice, tipuri şi cauze generale ale depresiilor. Urmează prezentarea a 10 modele explicative distincte pentru apariţia şi evoluţia depresiei nevrotice, cu exemplificări din autori precum Freud, Mahler, Horney, Kernberg, Grof etc. Aceste modele, conform autorului cărţii, care le-a identificat în literatura de specialitate din cadrul psihologiei abisale, denumesc conflictele, tulburările şi stările deficitare care duc la activarea depresiei ca mecanism de reglare. Volumul este util în primul rând specialiştilor, dar poate fi interesant pentru toţi cei care doresc să ştie mai multe despre depresie, una din „bolile secolului“. Sursa: (LMD nr.5) < inapoi

| | 22 | 24 Fun | Adevărul literar şi artistic | Adevărul | Almanah alternative spirituale 2005 | Avantaje | Azi | Beau Monde | Business Magazin | Can-Can | Cațavencii | Ce se întâmplă doctore | Cotidianul | Cronica română | Cultura | Cuvântul | Dilema Veche | Dilemateca | Editura Trei vă semnalează | Evenimentul Zilei | Femeia | Formula AS | Gazeta Sporturilor | Gândul | Good Food | HotNews.ro | Jurnalul Naţional | Kamikaze | Le Monde Diplomatique | Les Nouvelles Estehétiques | Libertatea | Libertatea pentru femei | Lumea | Observator cultural | Observatorul medical | Playboy | Psyhologies | Puterea | Q Magazine | Realitatea TV | Revista Tomis | Ring | Romania Libera | România literară | Suplimentul de cultură | Ştiinţă şi tehnică | Tabu | Tango | Televiziunea Română | The One | Time Out | TV Mania | Viaţa medicală | VIP | Ziarul de duminica | Ziarul Finaciar | Ziua |

Produs adăugat cu succes în coș

X
CONTINUĂ CUMPĂRĂTURILE FINALIZEAZĂ COMANDA